Åsikt

Varför ska tjejer och killar behandlas olika? Varför tror alla att killar är bättre än tjejer på idrott? Varför tror alla att tjejer är värsta änglarna och säger ingenting?
Jag märker själv i skolan att tjejer och killar behandlas olika, skolan står för att alla ska behandlas lika men ändå blir killar och tjejer olika behandlade, förstår inte grejen?
När lärare säger "men killar är starkare än tjejer". Betyder det att ALLA tjejer är svaga eller? Eller när lärarna säger "men nu börjar ju ni tjejer bli kära och alldeles hormoniska" Vadå killar börjar ju också bli kära nu och börjar växa och utvecklas? 
 
Varför måste man jämföra så mycket på tjejer och killar? Det är klart att vi är olika, tjejer är känsligare och killar.. vet jag inte riktigt vad ni är.
Lärare och vuxna säger alltid att vi tjejer snackar mest skit om varandra? What, jag känner många killar som snackar mer skit om varandra än tjejer gör. Varför måste ni säga att vi tjejer snackar mest skit?
 
Jag som själv är tjej vet hur jobbigt det är, man vill alltid se bra ut inför killarna, kompisar som snackar skit bakom ryggen om en, tanken att aldrig vara bra nog, känslan att man inte är lika fin som sina vänner..
Men killar har det exakt likadant, killar blir "mobbade" av sina kompisar om dom inte är bäst på nåt tv-spel, inte har den där kroppen, inte är bra på fotboll, inte snabb nog..
 
Det är lika jobbigt att vara tjej som det är att vara kille.
 

Fråga mig inte vad jag vill komma med det här.. Men min egna åsikt.
 
 
Bästa killkåååmpis.

Kommentarer
Postat av: Sara you know!

Så söta!

2012-10-17 @ 20:05:23
URL: http://maanberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback